Recurs Educatiu #SetmanaIII #Innovació #FranzMarc #PowToon

Aquesta setmana hem parlat sobre la innovació dels recursos educatius a l’aula i com aquests afectes a les diferents formes d’ensenyar. Com ja hem vist durant aquests dies podem treballar la matèria desde infografies fins a Pissarres Digitals Interatives (PDI), recurs que té molta importància en aquest recurs. Però la nostra tasca no seria eficaç sense la constant innovació tecnològica (diversos dispositius) i la pròpia, és a dir, aquella que creem específicament per a una classe o moment concret.

Resultado de imagen
Franz Marc

Per a poder elaborar aquests recurs hem fet un grup de quatre persones i ens hem possat en comú en què treballar: l’art. Però per tal de no fer el recurs molt tradicional i avorrit treballant els típics artistes com Miró, Dalí o Picasso hem triat a Franz Marc, un artista que destaca per la seva admiració a la naturalessa i la fauna, les quals plasma amb el seu estil expressionista als seus quadres.

Els nostre recurs es tracta d’un PowToon explicatiu sobre la vida de l’artista. Que complementarem amb activitats auxiliar que donaran a conèixer certs aspectes importants sobre l’expressionisme plasmats en una infografia, tot seguit d’un debat.

Us presento la fitxa tècnica que hem redactat:

⇒ Objectius primordials:

  1. Introduir els infants en l’art expressionista.
  2. Fomentar el debat i la interacció simultània.
  3. Promoure els valors d’estima a la natura i als animals, tal i com feia F. Marc.
  4. Potenciar la creativitat i l’originalitat dels infants.
  5. Donar llibertat per expressar emocions i sentiments.
  6. Apropar l’art cultural als infants i fer-lo familiar.

⇒ Adaptació de les necessitats:

Caball Blau 1
  • Per tal e fer la tasca més senzilla el llenguatge utilitzat serà neutre i espontani, sense tecnicismes ni paraules massa enrebessades.
  • L’infografia senzilla amb dibuixos simples i poca informació, més visual.
  • El PowToon serà dinàmic, motivador i amb música agradable per tal de despertar l’atenció dels infants i focalitzar-la al recurs animat. Constarà de veu en off.
  • Guiarem i donarem aportacions per tal d’aconseguir la fluidesa del debat.

⇒ Disseny:

  • Com hem dit, el recurs principal serà el vídeo animat sobre Franz Marc i les seves obres. Es farà no més de tres minuts i amb la informació simplificada i fàcil d’entendre.
  • Paral·lelament, la infografia constarà de dibuixos senzills i molt poc recurs escrit, per facilitar un aprenentatge visual (memòria fotogràfica).

       Desenvolupament:

Guineu
  1. Presentarem obres de l’artista a través de la PDI i farem preguntes sobre el coneixement d’aquest artista.
  2. Passarem a introduir la infografia i explicar pausadament i posant énfasis a tot allò que s’explica.
  3. Tot seguit deixarem uns minuts per a poder debatir sobre el que han observat i que han entès.
  4. A cotinuació, introduirem el PowToon i farem el mateix debat que amb la infografia. El vídeo es pot repetir diverses vegades per a poder captar millor la informació.
  5. Per finalitzar, s’obrirà un debat sobre tot el que hem après i es deixarà pintar sobre les obres de l’artista a la PDI.

⇒ Avaluació:

Cèrvol al bosc
  • L’observació serà el punt clau per a l’avaluació dels infants, com actuen com interaccionen amb les imatges i els companys.
  • També s’evaluaran les intervencions en el debat i tot allò que han après.
  • L’avaluació serà merament informativa i no tindrà cap nota numèrica. Tot i així, s’omplirà una graella amb els graus Si/No a preguntes com les següents:
    • Ha entès l’estil pictòric de l’artista?
    • S’expressa adequadament?
    • Es mostra alegre i actiu en l’activitat?

Com veieu és una activitat complexa en el nombre de recursos a utilitzar però ofereix una temàtica fàcil de treballar i executar a l’aula.

Però, el recurs no hi és al blog! No patiu… Estem treballant per oferir-vos un petit tast…

Resultado de imagen de we're working gif

Esteu a l’aguait!

Resultado de imagen de simpson dog suspicious gif

Deja un comentario