Flipped Classroom #SetmanaVIII #FlippedClassroom #Kahoot

Aquesta setmana parlarem d’una metodologia molt nova que porta molts pocs anys fent-se a l’aula: Flipped Classroom. Aquesta metodologia, en català classe invertida, bàsicament es tacta el temari a casa i els alumnes acudeixen a l’aula amb el temari treballat i es fan activitats grupals, debats i altres mètodes dialògics per a construir entre tots/es els/les alumnes el contingut.

Resultado de imagen de flipped classroomAquesta metodologia permet al/la mestre a triar acuradament la informació i els recursos que els/les  alumnes han de seguir per arrodonir la lliçó, tot i que no es prohibeix cercar a altres fonts per acabar de concretar i confirmar conceptes i altres definicions. Es dona llibertat a l’alumne per aprendre segons el seu ritme d’aprenentatge. Es promou el treball i comprensió grupal a través dels debats i els projectes per construir grupalment l’aprenentatge.

Resultado de imagen de flipped classroom

El rol del professorat canvia totalment de transmetre la informació a acompanyar al alumne i guiar-lo en la resolució de dubtes i ajudar-lo a reformular les preguntes i els objectius. Paral·lelament, el professor pot atendre millor a la diversitat, ja que en ésser un guia i no un transmissor, pot personalitzar l’ajuda i individualitzar l’aprenentatge.

Tot i així, fer l’estudi continu de la matèria a casa ocupa temps social i familiar, es com si substituisim les grans quantitats de deures per grans quantitats de videos, documentals, arxius PDF per visualitzar.

Per a fer més entenedor aquest mètode, he realitzat cinc senzilles prenguntes a Kahoot!, espero que us agradi participar:

https://play.kahoot.it/#/k/7859f898-c06a-49f1-b3b2-3227a13310b1

Sin título.png

Deja un comentario